Hadis inkarcılarına kötü, biz Hazret-i Nebî (S.A.V) sevdalılarına da iyi bir haberim var: Sahih-i Buhari'nin el yazmaları mevcuttur. Hadis alimleri ve muhaddisler bu yazmaları görüp incelemişlerdir. Şimdi kısaca konuyu inceleyelim. İmam-ı Buhârî Hazretleri 870 yılında vefat etti. Kendisinden önce yazılmış olan hadislerin sadece sahih olanlarıyla kitabını yazan Buhârî Hazretleri, kendisinden sonraki hadis edebiyatını şekillendirecek kadar haklı bir şöhrete kavuşmuştur. Onun Sahîh kitabı talebeleri vasıtasıyla silsile yoluyla  günümüze kadar gelmiştir. İmam Buhari’nin en önemli beş talebesinden biri Firebri’dir (ö. 320/932). O, Buhari’den kitabı almış Hamevi’ye (ö. 381/991), o Davudi’ye (ö. 467/1074), o Ebu’l-Vakt’e (ö. 553/1158), o İbnü’l-Leti’ye (ö. 635/1237), o da Yunini’ye nakletmiştir. Ondan da diğer hadis alim ve talebeleri  vasıtasıyla günümüze kadar gelmiştir.

İmam-ı Buhari'nin meşhur talebesi Muhammed b. Yûsuf el-Firebrî Hazretlerinin

(ö.320/932) yazma nüshaları 

günümüze ulaşmıştır. Buhârî’nin diğer önemli râvisi İbrâhim b. Ma‘kıl en-Nesefî'dir ki (ö. 293/908) onun da yazmaları talebeleri vasıtasıyla silsile yoluyla günümüze kadar gelmiştir. el-Câmiu’s-sahîh’in (Sahih-i Buhari) yazma nüshalarının günümüze intikal sürecinde eserin farklı rivayetlerini bir araya getirme ve aralarındaki farkların tamamına işaret etme faaliyetini kusursuza yakın bir şekilde icra eden Şerefüddîn el-Yûnînî Efendi Hazretleri de yukarıda bahsettiğim İmam-ı Buhârî Hazretlerinin silsilesinin 

1302 yılında ki temsilcisidir. Kıymetli dostlar, özellikle dikkatinizi çekmek istiyorum ki hazretin (Yûnînî’nin) gösterdiği ilmî titizlik ve gayret  sayesinde çalışması Sahîh-i Buhârî’nin temel müracaat metni olmuş ve bu nüsha Sultan II. Abdülhamid’in emriyle basılmıştır. Abdullah b. Sâlim el-Basrî'ye gelecek olursak (ö. 1134/1722) onun nüshası da Konya Yûsuf Ağa Kütüphanesi’ndeki  nüshalardır. Abdullah b. Sâlim’in oğlu Sâlim’in (ö. 1160/1748) babası aracılığıyla silsilesi Buhârî’ye ulaşmıştır ve bu silsilenin dünyadaki en güvenilir senet olarak kabul edildiğini de söylemek isterim. Konuyu daha derin detayları ile araştırmak isteyenler ve  merak edenler Sahîh-i Buhârî Nüshalarına Dair Yeni Bulgular, Bulak Baskısı, Yûnînî Yazmaları ve Abdullah b. Sâlim el-Basrî Nüshası

(yazarlar Arafat Aydın– Ali Albayrak) makalesini okuyabilirler.