<p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sergisine ev sahipliği yapan Sanko Sanat Galerisi yönetimine teşekkür eden Dr. Özderin, </span></span><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">tuval üzerine yağlı boya tekniğiyle yaptığı farklı boyutlarda 23 eserini Gaziantepli sanatseverlerle buluşturmaktan mutluluk duyduğunu söyledi.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Hacettepe Üniversitesinden 1995 yılında mezun olduğunu, profesyonel olarak 25 yıllık bir süreçte resim yaptığını ve uğraştığına vurgu yapan Dr. Özderin, “2004 yılından bu yana Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde görev yapıyorum” dedi.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Resimlerimde sosyal yaşamı ilgilendiren çeşitli konularda desen tasarımlarını dikkate alarak soyutlama statüsünde bir anlayış izlediğini belirten Dr. Özderin, “Textural Abstraction olarak adlandırılan ve Sanko Sanat Galerisi’nde sanatseverlere sunduğum resimleri, 2014 yılından beri yapıyorum” diye konuştu.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">“Bu resimlerin temeli dokusal görüntüler ile desen çizimlerinin bir tasarım anlayışı biçiminde ifade edilmesine dayanıyor” diyen Dr. Özderin, “Resimlerde kimi zaman gerçeküstü görüntüler dokulardan oluşan bir bütün içerisinde ortaya çıkabiliyor. Bu anlamda dokusal resimler gerçeküstü bir içeriğe de sahip” ifadelerini kullandı. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Resim yapmanın çok özel bir uğraş ve duygu olduğunu, insanın o duygu ile resme başlayıp bitirdiğini vurgulayan Dr. Özderin, şöyle devam etti:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">“Normal günlük işlerimizin dışında bir uğraş. Çok sıkıldığınız anda resim yapamazsınız, çok diretirseniz de o resmi bozarsınız. İşte o zaman resmin özel bir konumda olduğu anlaşılır. Ben resmi tasarlayarak yapıyorum, benim en önemsediğim nokta ve en zorlandığım nokta çizimler sosyal içerikli olabiliyor. Desen tasarlıyorum, tasarlandığından mütevellit gerçeküstü bir anlayış ve statüsü oluşuyor.”</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sanko Sanat Galerisi’nin 2004 yılından bu yana sanatçıların hizmetinde olduğunu anımsatan Sanko Sanat Galerisi Yürütme Kurulu Üyesi Murat Köylüoğlu, programın oluşumunu sağlayan seçici kurul üyesi Aslı Özen’e de teşekkür etti.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Konuşmalardan sonra, Sanko Park AVM Müdürü Niyazi Büyükaksu, SANKO Holding tarafından bastırılan <span style="background:white">ve Gaziantep Arkeoloji Müzesi’nin bilimsel yayını olan </span>“Belkıs Zeugma ve Mozaikleri” isimli bilimsel yayını, sanatçı Dr. Özderin’e hediye etti.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Açılışına, Sanko Park AVM İşletme Müdürü Taner Neng, sanatçılar ve sanatseverlerin katıldığı sergi, Sanko Sanat Galerisi’nde, 5 Ekim’e kadar her gün 10.00 – 22.00 saatleri arasında gezilebilecek.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">DR. SÜLEYMEN ÖZDERİN</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Dr. Özderin, Nevşehir’in Avanos ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimimi Ankara’da tamamladı. 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi “İç Mimari ve Çevre Tasarımı” Anasanat Dalından başarı ödülü alarak mezun oldu. 1999’da Akbank Sanat Galerisinde ilk kişisel sergisini açtı ve birçok yarışmalı sergiye katıldı.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">2002 yılında 13’üncü Tekel Geleneksel Resim Yarışmasında Mansiyon, 2015’te Avustralya’da bulunan Gallipoli Memorial Kulübünün Türkiye işbirliği ile düzenlediği Çanakkale Resim yarışmasında birincilik ödülü kazandı. Eser aynı zamanda Avustralya’da özel bir sanat müzesine kabul edildi.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sanatçı, 2016 yılında, Eskişehir Valiliği’nin düzenlediği “Yunus Gibi” temalı Yunus Emre Resim Yarışmasında da birincilik ödülü aldı.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">2003’te Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Soyut Resimde İçerik ve Biçim” adlı yüksek lisans tez araştırmasını, 2011 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Çağdaş Soyut Sanatta Ontolojik Temeller” adlı doktora tezini tamamlayan sanatçı, çağdaş soyut sanatın ontolojik temellerini araştırdığı doktora çalışmasında, “Küresel Eksen Merkezli Çözümsel Hiyerarşik Yapı Sistemi” adıyla, soyut sanatın “ontolojik” temellerini “bilimsel bir teori” olarak yazdı.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Kaynağının tamamı 25 yıllık birikimiyle sanatçının kendisine ait olan ve benzeri bulunmayan bu bilimsel teori; Dünya Sanat Literatürüne “Girebilecek Nitelikte Olup” Henüz Tanıtımı Yapılmamıştır.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Tasarım ve sanat alanındaki çalışmalarına Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde devam eden sanatçının, hakemli dergilerde sanat felsefesi, sanat ontolojisi, sanat ve tasarım eleştirisi ve “analitik tasarım teorileri” ile ilgili yayınlanmış çeşitli makaleleri bulunuyor.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sanatçı, 2014 yılından beri yapmakta olduğu “Textural Abstraction and Designing to Drawing” dokusal soyutlama ve desen tasarımları adını verdiği yeni resim dizisini sanatseverlere sunmanın heyecanını yaşıyor. Resmin oluşumunu çok boyutlu bir tasarım problemi olarak ele alan sanatçı, soyutlama yöntemlerini analitik bir anlayışla kullanıyor. Resimlere verilen “Textural Abstraction and Designing to Drawing” ismi bir “kavram” olarak buradan geliyor.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Resme konu olan desen, soyutlanmış bir bütün içerisinde kimi zaman gerçek üstü, kimi zaman da bir takım yaratıcı geometrik oluşumlarla tasarlanırken, resim yüzeyinde olan tüm öğeler dokusal etkilerle çözülüp sürpriz değişimler meydana getirebiliyor. Sanatçının ifadesiyle; bir görüntünün resim olarak tanımlanabilecek özellikleri yakalayabilmesi, bu süreçlerin “kavram düzeyine” yaratıcı bir biçimde yönetilmesine doğrudan bağlıdır.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sanatçı bu önemli yetiyi yönetebildiği ve doğru tercihler yaparak, resmi plastik özellikler taşıyan bir “görüntü tasarımı” haline getirebildiği sürece eserine değer katabiliyor. Özderin, bu ana sorun temelinde resim sanatını “salt resim” olarak elde etmeyi ilke edinen sanatçılar arasında yer almaktadır.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Sanatçının tek amacı düşünceyi sanata, resim yoluyla çevirebilmektir. Bu yöntem bazen tersine işleyerek; sanatı “resim yoluyla düşünce” haline getirebilmeyi de içermektedir. Bu bağlamda konu veya amaç ne olursa olsun; bir eser gerçek anlamda “resimsel” olabilecek niteliklere mutlak suretle sahip olmalıdır.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:"Arial",sans-serif">Bu noktada, herhangi bir görüntünün boya ile olan ilişkisinde sonuç her zaman “resim” olarak nitelenen bir özelliğe kavuşmaz, kavuşamaz. Bu durumda, resmi “sanat eseri” yapan o sihirli “aurayı” yakalayabilmek adeta zorunludur. Sanatçının yarattığı o büyülü fark, salt olarak bu ve benzeri değerleri eser üzerinde ortaya koyabilme hünerinde gizlidir.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"></p> <p style="margin-bottom:.0001pt; text-align:justify"></p>