Pazarcık İlçesinde bağlı Narlı Mahallesi’nde hizmete sunulan Kardelen Tepesi, hem spor, hem eğlence hem de adrenalin tutkunu yamaç paraşütçülerinin en uğrak noktası haline geldi. Eşsiz manzarasıyla dikkat çeken Kardelen Tepesi’nde buluşan Yamaç Paraşütçüleri, bölgenin turizmini de canlandırıyor.

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete sunulan, Türkiye rekorlarının kırıldığı, birçok yamaç paraşütü tutkununa ev sahipliği yapan Kardelen Tepesi, 2020 Dünya Hava Oyunları’na aday olabilecek kapasitede gösteriliyor.

Havacılık ve yamaç paraşütü uçuşları ile mesafe yarışmalarının yapılabilmesi için yeterli yüksekliğe sahip olan ve aynı zamanda 400 kilometre uçuş parkuruna sahip olan Narlı Kardelen Tepesi, “doğa ve spor turizminde marka” olma yolunda ilerliyor. Birçok spor kulübü tarafından da eğitim pisti olarak kullanılan Kardelen Tepesi, adrenalin tutkunu paraşütçülerin adeta buluşma noktası oldu.

Türkiye’nin çeşitli illerinden gelerek burada uçuş eğitimleri yapan yamaç paraşütçüleri yapılan hizmetlerden oldukça memnun olduklarını ifade ederek emeği geçen herkese teşekkür ettiler:

Mahmut Hopur: “Kahramanmaraş Sportif Havacılık Kulübü üyesiyim aynı zamanda yamaç paraşütü eğitmeniyim. Arkadaşlar aradılar orada hava nasıl? Kayseri’deyiz burada hava çok iyi değil mesafe uçmak için dediler. Bende bölgeyi daha iyi bildiğim için buraya gelmelerini tavsiye ettim. Gerçekten güzel bir gün. Şuan herkes Take Off artı yaklaşık 1000-1500 metredeler 40 kadar arkadaş burada. Zaten burası Türkiye tarafından bilinen hatta Avrupa ve Dünya tarafından bilinen bir Take Off alanı. Üç yıl önce Türkiye rekoru kırıldı. Bu yılda yine 250-300 kilometre mesafeler uçuldu buradan. Hava çok güzel. Sağ olsun Büyükşehir Belediyemizde çok güzel Take Off yaptı buraya. Gerçekten yaklaşık 20-30 tane pilotun aynı anda kalkabileceği çok güzel Take Off kalkış anı hazırladır. Onlara da ayrıca teşekkür ediyoruz. Gerçekten harika bir bölgemiz var. İlkbahar, Yaz, Sonbahar Ahır dağından olsun Narlı’dan şuanda ki Take Off olsun uçuşlar yapıyoruz. Kışında ayrıca harika bir bölgemiz var. Yedikuyular’dan oradan da teleferikle yukarı çıkıp oradan da aşağı kışında kar içerisinde uçuş yapıyoruz. Tüm bölge pilotlarında bundan dolayı dikkatini çekiyor. Kışın çünkü karda uçmak çok keyifli geçen yıl yüzlerce sörf uçuş yaptık Yedikuyulardan. Sayın Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç beye yamaç paraşütü sporuna verdiği desteklerden dolayı gerçekten çok teşekkür ediyoruz. Gerek burası olsun, Narlı Take Off,  gerekse Yedikuyular’da bize verdiği ayrıcalıklardan dolayı teşekkür ederiz.”

Can Gören: “Merhabalar Can Gören ben Fenomen Air Spor olarak Sakarya Serdivan ilçesinden geliyoruz Kahramanmaraş da p4 p5 eğitimimizi tamamlamaya geldik bölge olarak hava şartları gerçekten çok güzel burada eğitimimizi tamamlayıp Serdivan’a geri döneceğiz inşallah biz açıkçası Kayseri den geldik buraya dün Kayseri de yaptık uçuşlarımızı termik uçuşunu bölgede termiğin fazla olduğu bu sebep den dolayı mesafe uçuşun daha güzel olacağı geldi kulağımıza gerçekten de beklediğimizin üstünde çıktı çok güzel.”

Cemil Önder: “Ben Cemil Önder Kahramanmaraş Sportif Havacılık ve Doğa Sporları Kulübü Başkanıyım ev sahibi olarak burada bulunuyoruz. Şuanda Türkiye’nin 15 ilinden 40’ı aşkın sporcu burada E5 eğitimi için gelmiş bulunuyorlar. Bulunduğumuz Take Off alanın yapımı için Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç Bey çok büyük ilgi gösterdiler ve bir aylık bir çalışma sonunda Türkiye’nin en iyi Take off alanlarından biri haline getirdik burayı. Buranın yanında Yedikuyular Kayak Merkezi’nde de Ahırdağı anten bölgesinde de yine Take Off alanlarını Büyükşehir Belediyesi olarak düzenleme yapıldı. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’a sporumuza göstermiş olduğu ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz. Burası Türkiye’de ve Avrupa’da bir numara Narlı Kardelen Tepesi dediğimiz bölge. Bir numara olmasının sebebi bundan dört yıl önce Avrupa rekorunun kırılmış olması ve bu kırılan rekor bilgilerin sisteme yüklenmesiyle tüm Dünyanın gözünü buraya çektik. İşte bugün de örneğini görüyorsunuz birçok hafta sonu bu şekilde festival havasında uçuşlar oluyor. Burada daha çok ilgilenildiğinde Kahramanmaraş’a turizm yönünden de çok büyük katkılar sağlayacağını düşünüyoruz. Zaten Kahramanmaraş’ın öyle bir özelliği var ki birçok doğa sporuna olduğu gibi yamaç paraşütünde de on iki ay uçulabiliyor olması. Kışında yine Yedikuyular Kayak Merkezi’nde de görmüşünüzdür sezon boyunca uçuşlar yapıldı. Yaptığımız uçuşları sisteme de yüklediğimizden tüm Türkiye’nin dikkatini kışında uçulabileceğini aynı zamanda da kayak yapılabileceğini gösterdik. Bu da Kahramanmaraş için çok büyük bir artı demektir. Tüm Türkiye’de ki yamaç paraşütü pilotlarını yazın Ahirdağı ve Narlı’ya kışın da Yedikuyularda ki kayak merkezimizden uçmaya davet ediyorum.”

Serdal Kayseri: Merhaba ben Serdal Kayseri pilotuyum buraya uçuş için geldik. Havanın daha güzel olduğunu söylediler. Hani meteoroloji olarak baktığımızda onun için Kahramanmaraş’a gelmeyi tercih ettik daha iyi uçacağımızı düşünerekten. Mesafe konumundan pek haberim yok aslın da biliyorum Kahramanmaraş’tan çıktığını biliyorum ama yani arkadaşım da buradan 258 kilometre civarı uçmuştu. Ama denemek için de geldik bizde uçmaya. Yaz kış uçulduğunu bilmiyordum, kışın da gelmeyi düşünüyoruz. Bakalım Take Off Alanını değerlendireceğiz en iyi şekilde.”